Snorkelen en duiken in the Great Barrier Reef! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu Snorkelen en duiken in the Great Barrier Reef! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu

Snorkelen en duiken in the Great Barrier Reef!

Door: Arantxa

Blijf op de hoogte en volg Arantxa

08 Januari 2013 | Australië, Cairns

Gisteren was het eindelijk zover; voor het eerst duiken in mijn leven en dat bij de mooiste Reefs van de wereld. Om 7.30 moesten we aanwezig zijn op in de haven bij een boot dat de Compass heette. Het was niet een van de duurste boten dus we verwachtte er niet veel van. Onderweg begon het al te regenen, maar bij vertrek werd het snel droog. We hadden een plekje boven op het dek bemachtigt en konden lekker in de zon genieten van de reis. Maar na een paar minuten werd duidelijk waarom deze boot goedkoper was dan de andere. Je werd er namelijk enorm zeeziek op, het schip schommelde niet een beetje maar ging continu van links naar rechts. De een na de ander zat met een zakje op schoot en ook wij konden niet achter blijven. Na ongeveer 2,5 uur varen en overleven kwamen we bij het eerste duikplekje. Helaas waren we allebei te beroerd om naar de voorlichtingen te luisteren waardoor we wel het een en ander miste. Maar het was zover we gingen duiken! De hele outfit aangedaan en daar gingen we aan de achterkant van de boot:)! Helaas ben ik gedoemd met voorhoofdsholte ontsteking precies aan de andere kant van de wereld waardoor ik niet mocht duiken. Op het moment dat ik onder water ging explodeerde me hoofd en ik raakte compleet in paniek. Yalisa is wel gegaan en vertelde bij bovenkomst dat ik wel wat had gemist maar dat met snorkelen ongeveer hetzelfde te zien was. Het snorkelen was wel echt enorm mooi, allemaal tropische koralen en vissen en dat allemaal zo dichtbij!
Toen moesten we weer terug op de boot waar we gingen lunchen, het eten was echt heel lekker maar vanwege de beroerde heenreis konden we er niet echt van genieten. Maar gelukkig waren we snel bij het tweede snorkel plekje en konden we van de boot af. Hier hebben we een uur gesnorkeld en gezwommen en moesten toen weer aan boord. Op de terugweg zijn we achter de echte naam van de boot gekomen namelijk; the suicidal compass. Je voelt je zo enorm beroerd dat je gewoon in staat bent om een einde aan je bestaan te maken, wat een ellende. We raden dan ook niemand aan om deze boot ooit te boeken hoe goedkoop hij ook mag zijn. Gelukkig hebben we het allebei overleefd, maar we zijn bij thuiskomst allebei naar bed gegaan met een beroerd gevoel.

Vandaag hebben we vooral een relax dag gehad na gisteren. Yalisa heeft een enorme jetlag en is eigenlijk vooral moe en ligt al te slapen. Ik heb vandaag een antibiotica kuur gehaald zodat we morgen allebei fris en fruitig zijn voor de volgende stop. Dit zal Mission Beach zijn voor 2 nachten:). We hebben de volgende excursie ook meteen geboekt, dit is een 2 dagen en 2 nachten durende bootreis ( ik hoop op een betere boot anders is dit het laatste verslag) naar de Whitsunday Islands. Hier kunnen we opnieuw snorkelen, maar dit duurt nog een week...

• 08 Januari 2013 - 10:51

Claudia Beuk:

Heee

Weer een erg leuk verhaal :D, opletten hoezo hoe moeilijk kan snorkelen zijn ;) haha
    Hopen dat de antibiotica aanslaat en Yalissa ook zich weer topfit voelt.

XXXX
    Claudia

• 08 Januari 2013 - 19:00

Fam. Van Denise Van Vugt:

Hai meiden nou wat een verhaal weer. Wij hopen dat jullie snel opknappen en dat jullie kunnen genieten van de volgende snorkel ronde. Geniet van jullie dagen vrij en we kijken uit naar jullie volgende verslag. Groetjes van ons hier in Dordt.

• 08 Januari 2013 - 20:28

Mieke Vd Griendt:

Jullie schrijven wel gezellige verhalen! Ben reuze benieuwd naar jullie belevenissen. Astrid is de jungle in geweesf en zij hebben het rif bezocht. Zij hebben Ayers Rock gezien met zonsop- en ondergang. De tocht naar King's Canyon is vanwege bosbranden afgelast. Zij zitten nu in Alice Springs. Geniet van al het moois wat jullie zien en ik volg jullie

• 08 Januari 2013 - 20:53

PA & EL Van Der Sluis:

Hey Lies en Aran,
    fijn te lezen dat het "overleven" jullie, al met al, toch nog aardig af gaat. We hadden ook niets anders verwacht, hi hi. Sterkte en wordt maar snel fit!
    Hopelijk krijgen jullie niet te veel last van de branden. En we huiveren wel een beetje van de, hier aangekondigde, 54 graden .......
    Te gek dat we zo op de hoogte van jullie avonturen kunnen blijven!!
    Knuf!

Lee en EL

• 08 Januari 2013 - 20:55

PA & EL Van Der Sluis:

ps: Voor de beeldvorming:
    we kunnen hier de schaatsen uit 't vet gaan halen en EL d'r snert pruttelt al weer olijk op 't vuur! xx

• 09 Januari 2013 - 00:06

Jorrit De Bruijn:

Hey, erg leuk verhaal weer! Hopelijk slaat de anti-biotica aan en is de jetlag snel verleden tijd! Zonde dat je niet kon duiken, maar misschien dat je dat bij de Whitsundays over kan doen? Tip voor als je daar gaat zeilen : reispilletjes!

Ga je skydiven op Mission Beach? Jump the Beach is een absolute aanrader! En raften op de Tully River!

Veel plezier en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag!!