De vliegreis en eerste dagen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu De vliegreis en eerste dagen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu

De vliegreis en eerste dagen in Cairns

Door: Arantxa en Yalisa

Blijf op de hoogte en volg Arantxa

06 Januari 2013 | Australië, Cairns

Op 3 januari om 7 uur begon voor ons in alle vroegte het vertrek vanuit huis naar Schiphol om voor 7 weken naar Australie te gaan. Na een dramatisch afscheid van een commite van 8 man sterk begon de eerste uitdaging; het digitaal inchecken. Het was duidelijk niet aan ons besteedt en we weten ook zeker dat het echt geen tijd gaat schelen bij mensen, maar goed we mochten uiteindelijk het vliegtuig in. Na de douane maakte de traantjes plaats voor een vakantie gevoel en begon onze lange reis naar Cairns. De vlucht naar Parijs verliep soepeltjes, alleen kwamen we erachter dat we niet naast elkaar zaten in de 12 uur durende vlucht, klein detail hihi! Maar na onze charmes en perfecte Engels lukte het ons alsnog om naast elkaar te zitten. Dit was maar goed ook want we liepen een enorme vertraging op wegens kapotte remmen in het vliegtuig waardoor het 4 uur langer duurder, wel een erg geruststellend gevoel voordat je 12 uur de lucht in gaat! In volle spanning voor de landing begon de turbulentie, maar godzijdank hebben wij het overleeft. Vervolgens hebben we 8 uur lang op het vliegveld in Tokyo rond gebracht, vooral slapend op een ligstoel onder een strandlaken om alvast in de mood te komen;)

De vlucht naar Cairns verliep soepel maar volgens mij maakt het niks uit of je 15 uur of 8 uur in een vliegtuig zit, wat een enorme zit. Maar wat is het land mooi zeg echt amazing!!! De transfer naar het hostel was goed geregeld en het hostel ziet er ook prima uit, best schoon en een chille kamer. Ik ging gelijk douchen en Yalisa besloot ook de kamer te verlaten om 5 uur snachts, hierdoor hebben we ons buiten gesloten. We stonden midden in een hal zonder uitgang of raam. Konden de kamer niet meer in, dus moesten uiteindelijk door een kamer vol stinkende slapende mensen die totaal niet gelukkig waren met ons naar buiten klimmen. Vervolgens moesten we door een raam klimmen, allemaal op blote voetjes in pyjama, om naar binnen te kunnen! Maar gelukkig is het allemaal gelukt en konden we naar bed waar we pas om 16.30 uit kwamen! Hoe bedoel je een jetlag.. We zijn daarna naar de Blue Lagoon gegaan om te zwemmen, een mooie baai met een deel strand en een deel gras. We kunnen hier niet in de zee zwemmen, dus doen we het met de Lagoon! We zijn na onze free meal de stad in gegaan voor een drankje.. Je zou denken dat we geleerd hadden van onze eerdere fout, maar we waren de code vergeten mee te nemen om naar binnen te kunnen in het Hostel. Godzijdank kwam er toevallig een ander stelletje dat deze wel bij had! Het uitgaan was best druk en erg veel Amerikaanse muziek, je hebt hier veel aanspraak en hele vieze Jelly Shots! Het is hier wel erg duur, zelfs boodschappen zijn bijna niet te betalen.. Een pakje ham is hier gewoon 5 euro, wij komen dus uitgemergeld thuis;)!

Vanochtend om 6 uur waren we allebei klaar wakker en besloten maar baantjes te zwemmen en naar de markt te gaan. Zelfs hier is alles enorm duur en moeten dus erg budget backpacken! Zullen toch op een enorme grote stinkende kamer moeten gaan liggen zijn we bang! Morgen gaan we naar de Great Barrier Reef om te duiken en te snorkelen, moeten om half 7 opstaan maar het ligt schijnbaar erg in ons ritme dus dat moet goed komen! We hopen op mooi weer aangezien het hier gewoon regelmatig regent, ongeloofelijk ga je voor de zon naar Australie en krijg je enorme hoosbuien. Gelukkig is het wel uit te houden bij een tempratuur van 25 graden en overdag 35 graden:)!

• 06 Januari 2013 - 13:04

Jorrit De Bruijn:

Klinkt goed allemaal!! Fijn dat de reis (op de vertraging na) goed verlopen is. Nu kan het genieten beginnen, en dan is de Lagoon een mooi begin! Succes met duiken/snorkelen en het overwinnen van de jetlag en ik lees je snel weer! Have fun! x

• 06 Januari 2013 - 13:51

Fam. Van Denise V.Vugt:

Hai meiden nou het klinkt echt geweldig, het verslag is leuk om te lezen en hoop dat de volgende net zo zijn. Heel veel plezier met snorkelen/duiken en we kijken uit naar verslagen/foto's. Groetjes van Johan, Hellen Denise Donny.

• 06 Januari 2013 - 18:14

Peter Kock:

Nou ik hoor het al, één en al avontuur. Je vervelen zal je zeker niet.

• 06 Januari 2013 - 20:01

Karin Visser:

Hahaha netjes hoor...jezelf al twee keer buitensluiten!! :-) persoonlijk record?? In ieder geval veel plezier de komende tijd maar heb het idee dat dat wel goed komt hahaha ik hou de site in de gaten! xxx

• 07 Januari 2013 - 16:05

Sabrina Leeuwestein:

Hey Aran en Jaliza,

Erg leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben. Jammer dat het daar zo duur is dus idd maar op een houtje bijten en alleen kopen wat je nodig hebt ;-))
    Veel plezier met duiken en ik verhuis me al op je volgende verhaal.
    Xxx Sabski

• 07 Januari 2013 - 18:11

Mireille:

Hoi Lies en Arantxa,

Thumbs up aan jullie van Mireille (oud-collega van Lies) op deze geweldige reis. Geniet van deze Once in a Lifetime Experience. Zal regelmatig de site bekijken om jullie avonturen down under te volgen.
    Lies, jammer dat ik je niet meer heb gesproken en afscheid heb kunnen nemen bij Heerlijk Helder Evershedssssssss ..... Ga bijna weer starten, dus zal je wel missen als ik weer tussen mijn dossiers zit :) Kijk uit voor de Jelly's, Great White's en Crocodile Dundee's

• 08 Januari 2013 - 09:05

Agnes:

Aran, hoezo klinkt dat buiten sluiten zo typisch iets voor jou? Haha hopelijk gaan jullie een gave reis itegemoet! Wij zitten nu in coffs harbour (nog onder brisbane) dus we komen langszaam jullie kant op! En jjllie die van ons! Nou geniet ervan en tot snel!! X

• 08 Januari 2013 - 17:09

Danny Esther Shirley En Milan:

Hey meiden,het begin is weer goed zie ik hahaha en Aran geloof me ik ken je een beetje dit is vast niet de laatste keer dat je je zelf buitensluit hahaha. Maar jullie kunnen dat wel aan denk. Nou geniet vooral en succes met dit mooie avontuur. Groetjes en een dikke kus van Milan die helaas weer verloren heeft met 11-0 !

• 23 Januari 2013 - 18:26

0ma Gre En Opa AD:

Hi Lies en Arran. Heb zojuist jullie verslagen ontdekt en vindt dit SUPER! Geniet gewoon van jullie buiten gesloten zijn. Je moet maar denken van je stommiteiten leer je het meest. Er komen er vast nog meer bij, vinden wij wel hillarisch. Maar meiden, geniet in volle teugen, loop niet te hard aan stoere kerels voorbij, want die zijn er niet zo veel in Nederland. Tegenwoordig blijven ze liever aan moeders rokken hangen. Is maar gekheid hoor, want Vito is er ook nog. Zorg wel dat je gezond blijft koop dan wel fruit Groetjes en een knuffel van ons en poot van Marjatta.