Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Arantxa en Yalisa

Blijf op de hoogte en volg Arantxa

25 Januari 2013 | Australië, Rainbow Beach

Opnieuw een verslag vol avonturen in Rainbow Beach en op Fraser Island. Ga er vooral lekker droog voor zitten want het was voornamelijk een grote droevenis. 2 dagen voordat we naar Fraser Island vertrokken kwamen we aan in Rainbow Beach, een super leuk hostel met goed eten en iedere avond Live muziek! Het begon al goed, we kregen de sleutel voor onze kamer; een blauwe sleutel met een 2 erop wat stond voor een blauwe deur. Wij kwamen aan bij het gebouw waar onze kamer moest zijn en zagen in een kamer een blauwe deur met een 2 erop. Het was echt een super mooie kamer met 2 bedden erin, wij besloten gelijk de was te doen en hebben dus alle spullen uitgestald. Toen we terug kwamen van de was doen bleek dat we de kamer niet meer in konden en dat we dus blijkbaar in de verkeerde kamer zaten. Een deur verder konden we er wel in, maar hier waren geen twee bedden leeg. We hebben de receptioniste erbij gehaald om onze tassen uit de eerste kamer te halen en naar de andere kamer te verplaatsen. Ondertussen heeft zij een bed opnieuw opgemaakt omdat er echt maar 4 mensen in de kamer hoorde te zitten. Wij opnieuw alles uitgestald en zijn wat gaan eten. Bij terugkomst bleek dat er 5 mensen in de kamer sliepen, opnieuw een foutje. Weer de receptioniste erbij gehaald en kregen godzijdank de optie om naar een vrouwen kamer te verhuizen. Alsof we nog niet ongelukkig genoeg waren bleek dat de douch het niet deed in deze kamer en ook het licht in de badkamer was kapot. Gelukkig was dit maar voor 2 nachten. 'S avonds waren wij helemaal klaar voor de live muziek programmering, alleen was er precies op maandag avond geen entertainment. Wij besloten vervolgens om maar eens goed gebruik te maken van het Happy Hour met onze vriend Dan. Na 4 kannen Cider, 3 shotjes genaamd 'Wet Pussy's' , 2 cocktails en een malibu zijn we naar het feest opzoek gegaan. Er was in een hotel in dezelfde straat wel een live band. Dit begon heel stroef, maar na een uur stond er dik 100 man op de dansvloer en stonden wij vooraan! Na een aantal uur te hebben gehost als een malle en opnieuw 3 kannen cider zijn we met onze nieuwe vrienden naar het hostel naast ons gegaan. Hier besloten we om met kleding en al in het zwembad te springen, erg handig als alles in 1 backpack moet en geloof me het ruikt niet lekker met natte kleding erin! Goed einde van deze nacht dus.

Woensdagochtend 7 uur ging ons wekkertje, iets te vroeg naar ons zin maar vol goede moed gingen we naar onze kampeertocht voor 3 dagen en 2 nachten op Fraser Island. Het begon al heel goed, we moesten met onze groep de voedsel voorraad checken en inpakken. Wij gingen er gewoon vanuit dat als je 400 dollar betaald dat het dan voor je wordt gedaan, maar goed dat schijnt dus 'leuk' te zijn. Wij met z'n allen in de jeep op de ferry naar het eiland. Waar we als eerste naar de camping ground gingen, nou geloof me het is niet eens een camping ground te noemen. We hadden zoveel goede verhalen gehoord dat we wel iets meer verwachtte dan een zeil in de bomen en 20 klein 3 persoonstentjes waarvoor je niet langer dan 1.50 moet zijn. Er was ook geen wc, geen douch en geen zitplaats te bekennen. Vervolgens gingen we naar Lake McKenzie, en het leuke aan onze tocht was dat iedereen mocht rijden. Wij vol goede moed achterin de jeep, maar de jongen achter het stuur had blijkbaar niet de fijne kneepjes van het vak meegekregen. Wat een ellende was die rit zeg, onze hele lunch was flink door elkaar geschut. Maar Lake McKenzie was dit zeker allemaal waard, echt een super mooi meer midden op het eiland! Na een paar uurtjes zwemmen en zonnen was het tijd om terug te gaan naar ons kamp (jeej). Hier moesten we met onze groep gaan koken; biefstuk en aardappel salade stonden op het menu. Gelukkig was alles zo goed schoongemaakt en bereid dat er totaal geen zand op je eten zat, echt genieten! Na dit heerlijke maaltje besloten we om ons maar volledig vol te gooien met de goedkope Gun die we hadden gekocht. Al snel begonnen de drankspelletjes met ongeveer 15 man sterk. Het spel begon al goed, Arantxa moest een heel glas wegdrinken en trok de kaarten waarbij je 10 en 9 shotjes mocht nemen. Ook Yalisa bleef niet buiten schot en kreeg 2 kaarten waarbij je 8 en 9 shotjes moest nemen. Hierna deden we een nieuw spel, maar hiertoe waren eigenlijk al bijna niet meer in staat. Na al die Gun besloten we om een eind verderop te plassen want stel je voor dat iemand ons ziet. Wij 500 meter verderop achter de duinen met onze broek omlaag een poging doen om te plassen. 3 keer raden wat er toen opdook! Een dingo op nog geen meter bij ons vandaan, maar wat je vooral niet moest doen was rennen.. Maar met 2 liter Gun achter je kiezen kun je niet meer normaal nadenken, wij begonnen te schreeuwen en rennen en nog harder te schreeuwen met onze broek op onze knieen. De dingo vond ons ook erg leuk en besloot ons te achtervolgen naar het kamp waar meerdere mensen in paniek raakte. Vervolgens besloten we om in een nogal beschonken toestand dat het heel fijn zou zijn om een duik te nemen in de zee. Voor deze zee waren we gewaarschuwd; er zwom namelijk 60 procent van de haaien in de wereld in, giftige kwallen en de sterkste stroming ter wereld. We herinneren ons er eigenlijk vrij weinig van, maar we hoorde de volgende dag dat Yalisa uit de zee moest worden gered en dat Arantxa er naar zat te kijken. Vervolgens zijn we zeiknat in onze tent gaan liggen en hebben natuurlijk de rits niet dicht gedaan. De volgende ochtend hoorde we dat iemand de tent moest dicht doen omdat er een dingo onze voeten zat te likken. De cicloon besloot gelijk om kennis te komen maken, we werden wakker met een enorme kater en een enorme waterval. Alsof het nog niet erg genoeg is om te kamperen begon het ook nog te regenen! Daarnaast lagen we tot onze oksel in het water, echt alles was zeiknat. We hebben natuurlijk ook niet gedacht om onze spullen binnen te halen dus alles hing buiten in de regen en zoveel mochten we niet meenemen! Na een heerlijk ontbijt, geen douch, geen wc en geen schone kleding gingen we weer op pad. In de stromende regen besloot onze gids om een heerlijke wandeling te maken, maar het uitzicht punt was wel echt super mooi. Op de regen na was eigenlijk alles erg mooi. Daarna zijn we naar de champagne pools gegaan, hier kon je zwemmen aan de rand van de zee ombouwd door rotsen waar telkens golven overheen stroomde. Opnieuw een super mooie plaats op Fraser, alleen werd het echt verpest door de stromende regen. Als laatste onderdeel gingen we naar een kreekje waarin het zuiverste water ter wereld zat. Je kon naar boven lopen en dan via de stroming naar beneden afdalen, ook dit was erg mooi! Gelukkig mochten we aan het eind van deze dag ook weer terug naar onze kampeerplaats, de natte tentjes en het gore servies. Waar de tweede maaltijd op het menu stond, hier zat nog meer zand in en alles was vies en nat. Ondanks onze enorme motivatie konden we niks meer van deze avond maken en zijn in onze tent gaan liggen mokken. Wat we nog even zijn vergeten is dat iemand ons vertelde dat we alles kregen om te kunnen kamperen. We sliepen op de grond, in een natte tent met natte kleding en zonder kussen. Ik vraag me toch sterk af wat er bij die 400 dollar in zat begrepen want het was een grote ellende! Alsof het nog niet erg genoeg was werd het weer ochtend en was het nog niet tijd om naar huis te gaan. We gingen namelijk nog een leuke wandeling van 2 uur maken, deze hebben we vriendelijk afgeslagen. We zijn in zak en as in de auto blijven zitten en hebben gewacht tot de 5 mensen die wel gingen terug kwamen. Eindelijk was het tijd om terug naar de bewoonde wereld te gaan! Eenmaal aangekomen bij het hostel was de pret nog niet voorbij, want je moest alles nog schoonmaken.. We moesten de auto's boenen, al het eten uitzoeken, de afwas doen en alle spullen schoonmaken. Na een flinke douch en 2 wassen voelen we ons weer iets meer mens en kunnen we erom lachen, maar een tweede keer kamperen zit er echt niet in!

• 25 Januari 2013 - 11:36

Pa En EL Van Der Sluis:

Jeemig, Aran en Lies ........ wát n ellende ................ Hopelijk wordt het nu weer wat fijner!

ellen

• 25 Januari 2013 - 15:38

Oma Gre:

Wij hebben gesmuld van jullie Fraser Island avontuur. Met wat meer bloed in de het alcoholisch lijf kun je waarschijnlijk iets beter functioneren lieve Liesje. Met iets meer water kom je wel wat helderder door het leven. Wat een geluk dat het een dingo was en geen krokodil. Meiden ga zo door en geneit van deze laatste helft, want voordat je het weet sta je weer op Schiphol.

• 25 Januari 2013 - 17:42

Leo:

Tsja, wat moet ik hier nu van zeggen...... Misschien dit hele blog in boekvorm gieten, moet een kaskraker worden.
    Aran en Lies, nog veel plezier, en verder sluit ik me aan bij Oma Gre.

• 26 Januari 2013 - 09:47

Agnes:

Wat een geld voor een hoop ellende en schraliteit! Hopelijk krijgen jullie niet te veel last van de cycloon wij zitten nu al 4 dagen in rockhampton omdat we ingesloten waren. Water is nu gezakt en morgen op weg naar airlie beach! nog veel plezier! En hopelijk gaat de rest van jullie reis voorspoediger!

• 27 Januari 2013 - 13:04

Andre Philippo:

Wat een geweldig stuk, ik ben het helemaal eens met dat boek ! Had graag je gezichten willen zien (je kan zo lekker leuk mopperen he aran :). ) nou veel plezier en op naar meer van die ervaringen ! Groetjes

• 30 Januari 2013 - 17:24

Oma Gre:

Lieve Liesje en Arran,
    Het wordt steeds gekker met jullie, moet je eerst voor je leven zwemmen en dan weer het risico zoeken om te gaan surfen met hoge golven. De kans dat je dan in NieuwZeeland terecht komt is groot.
    Heb je wel 2 continenten voor een geld. Wel even checken of je tickets daar ook om te boeken zijn.
    Maar even serieus, wees op je hoede meiden en kom alsjeblieft veilig terug. Kus van Oma Gre.