Mission Beach en eerste dagen Airlie Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu Mission Beach en eerste dagen Airlie Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu

Mission Beach en eerste dagen Airlie Beach

Door: Arantxa en Yalisa

Blijf op de hoogte en volg Arantxa

12 Januari 2013 | Australië, Mission Beach

Na een aantal wilde avonturen zijn we nu in Airlie Beach aangekomen. De afgelopen 2 dagen zijn we in het Jackaroo Hostel in Mission Beach geweest, dit lag midden in het regenwoud hier. Gelukkig werden we opgehaald bij de bus want het was ongeveer een kwartier rijden naar het Hostel. Het was hier super mooi toen we aankwamen en zijn meteen het zwembad ingegaan. Na een duik in het zwembad zijn we met een aantal mensen Monopoly gaan spelen, een heel gek idee met 30 graden en een tropisch regenwoud op de achtergrond. Na een uur spelen sloeg opeens de hysterie toe... Echt duizenden insecten maakten een weg naar het Jackaroo Hostel, we werden gewoon letterlijk belaagd. Het zijn niet de insecten die je in Nederland ziet, die zo groot zijn als het topje van je vinger. Maar deze waren echt enorm, gemiddeld 5 centimeter ze landde overal.. In je kleding, in je haren en op je hele lichaam het was zoo vreselijk. Maar wij waren lang niet het bangst er was een kerel uit Engeland die letterlijk tranen in zijn ogen had van angst, hij rende naar zijn kamer om een handdoek te pakken en bleef doodsbang zitten echt hilarisch. Ook de spinnen waren present ter grootte van je hand, echt ongeloofelijk. Daarnaast waren er salamanders aanwezig, in hele grote getalen op het plafond.. Echt iets voor ons! Gelukkig hebben we de nacht overleeft!
De volgende dag zijn we op tijd opgestaan voor het gratis ontbijt, aangezien we niet heel veel meer kunnen betalen, en daarna naar het strand gegaan. Uiteraard zijn er maar 2 mensen op de hele wereld die in 40 graden en een gat in de ozonlaag hun zonnebrand vergeten. Ondanks dat we de hele dag in de schaduw hebben gelegen zijn we heel erg verbrand. We konden maar op een plaats zwemmen vanwege de kwallen, maar het was echt een heel mooi strand en een leuk stadje. Na een uitgebreide lunch zijn we terug gegaan om een wandeling door de rainforrest te maken. Niemand had ons verteld dat het niet handig is om op je slippers en in je strandjurkje deze wandeling te maken. Het uitzicht was erg mooi, maar of het de insecten beten waard was..

De volgende dag zijn we op tijd vertrokken om een tien uur durende busreis naar Airlie Beach te maken. Echt een heel leuk plaatsje met een bruisend uitgaansleven. Dit konden we wel gebruiken na een week ziek in bed te hebben gelegen en omringd te zijn door allemaal insecten. Maar zoals je al kan raden ging niet alles soepeltjes, er was iets misgegaan bij het boeken en we moesten in een gemixte kamer. Toen we aankwamen bij de kamer zagen we schoenen in maat 50 op het balkon staan.
Bij het openen van de deur zagen we allemaal beslapen bedden en spullen van 1 andere jongen staan. Het rook er echt smerig en na goed zoeken hebben we 2 redelijke bedden gevonden. Yalisa moest haar teennagels knippen, ze gooide deze in de prullenbak en toen kwamen we erachter dat his hierin zijn toiletspullen bewaarde, echt hilarisch van tandenborstel tot familepak condooms. We zijn gelijk gaan zwemmen, maar vonden het allebei wel vreemd.. Na het zwemmen waren de schoenen verdwenen, maar was er niemand. We konden het niet laten om in zijn spullen te kijken op de grond. Ineens riep Yalisa mij verschrikt met een dvd in haar hand met als titel: Become Dead en ernaast lag een echte kettingzaag. Het was eerst een minuut doodstil, maar we hadden al snel besloten hier niet te gaan slapen. Wij onze spullen gepakt en naar de receptie gegaan, gelukkig kregen we een andere veel luxere kamer. De volgende dag hebben we hem voor het eerst echt gezien, wat een engerd zeg.. Hij stond te spacen met een enge zonnebril op muziek bij het zwembad. Hij had een hele gore zwembroek aan en gaten in zijn shirt, echt een goede keus geweest dat we weg zijn gegaan. We zijn die avond gelijk op stap gegaan met onze twee nieuwe vrienden Sandro en Ed. Ed hadden we ontmoet in het Jackaroo Hostel in Mission Beach en Sandro kwamen we onderweg tegen in de bus. We begonnen stilletjes in Magnums met een aantal Malibu cola, maar al gauw zijn we de dansvloer opgegaan. Er is hier ook niet veel nodig om ons dronken te krijgen! Wat een figuur is die Ed zeg, echt een prachtige kerel. Hij komt uit Londen en praat erg bekakt en is nog homo ook, echt geweldig! De verhalen en uitdrukkingen die hij heeft haha! Na een wild feest hebben we afscheid genomen, niet alleen van Ed en Sandro maar ook van het hoge Jersey Shore gehalte dat heerst in de Evolution (dit was onze laatste discotheek). Nu op naar de Whitsunday Islands!!!

• 12 Januari 2013 - 13:36

Angela:

Oh dat is echt wat voor jou Aran. Wel stoer dat jij niet met tranen in je ogen in een handdoek ben gevlucht. Ik kan me je reactie op een klein spinnetje die in de kerstboomdoos zat nog herinneren...