Surfer's Paradise en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu Surfer's Paradise en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu

Surfer's Paradise en Byron Bay

Door: Arantxa

Blijf op de hoogte en volg Arantxa

05 Februari 2013 | Australië, Byron Bay

Na 6 dagen Noosa was het weer zover om door te reizen naar de volgende bestemming.. De eerst mogelijke Greyhound bus hebben we meteen geboekt en daarmee afscheid genomen van Noosa, toch wel een erg leuk stadje net boven Brisbane. De eerst volgende bestemming is Surfer's Paradise, dit staat bekend om het Miami achtige uiterlijk van de stad en schijnt het Renesse van Australie te zijn kortom dit konden we niet missen. Door tornado Oswald konden we hier maar 1 nachtje blijven en moesten dus die avond gelijk op pad. Helaas voelde Yalisa zich niet helemaal top, maar is toch mee gegaan. We zijn met het hostel meegegaan waardoor je gratis entree kreeg en een gratis drankje, dit kunnen we hier altijd gebruiken aangezien de prijzen hier best hoog zijn. Na een drankje aan de bar zijn we de dansvloer opgegaan en hoe grappig kan het zijn Yalisa kwam een bekende tegen vanuit Renesse. Het publiek dat hier rond liep kon inderdaad wel uit Renesse komen, maar het was een leuk feestje! De volgende dag zijn we vroeg op pad gegaan om te winkelen aangezien dit onze enige mogelijkheid was. Later in de middag hebben we de bus genomen naar Byron Bay!

Byron Bay is echt een super leuk stadje net onder Surfer's Paradise en ligt op het meest oostelijke punt van Australie. Er heerst een enorme relaxte sfeer en iedereen is van het vrijheid blijheid. De eerste avond zijn we uiteten gegaan bij de pizzaria en daarna op tijd naar bed gegaan, want de volgende ochtend was het zover; ik zou gaan skydiven! Om 7 uur werden we opgehaald, ik ging samen met onze reisgenoot Daniel. Het was een enorm papierwerk en een zenuwslopende wachttijd voordat we onze training en outfit kregen om te gaan skydiven. Na ongeveer 2 uurtjes wachten mochten we dan eindelijk het vliegtuig in. Ik had vooraf gehoopt op een hele grote stevige kerel, helaas kreeg ik de kleinste en dunste aangewezen hihi. Maar al snel bleek dat hij 17.000 sprongen had gedaan dus voelde me een stuk veiliger. De vlucht naar de plek om te gaan springen is het ergste wat je ooit hebt meegemaakt, god wat ben je zenuwachtig zeg! Maar op het moment dat je springt vergeet je alles, echt super gaaf om dit gedaan te hebben! Hebben zelfs een loop gemaakt met de parachute!
De rest van de dag hebben we vooral op het strand gelegen en lekker niks gedaan. 's Avonds zijn we goed op stap geweest want Yalisa was jarig en dat moet natuurlijk gevierd worden! Met een aantal ciders, shotjes, malibu cola en dansjes hebben we tot 3 uur in de Cocomandra's gestaan. De volgende ochtend was dan ook een pittige ochtend, maar geen tijd voor een kater want we moesten naar de grootste markt in Byron Bay. Echt leuk dat we hier naartoe zijn gegaan zeg, een enorme markt met allemaal hippies en live muziek. Natuurlijk kon niet alles zo goed blijven gaan en raakte ik me telefoon kwijt, waarschijnlijk op het grasveld laten liggen. Na een half uur intensief zoeken kwamen we op het idee om mijn telefoon te bellen en godzijdank werd er opgenomen!! Ik heb hem weer terug, gelukkig heb ik het niet in Dordrecht gedaan want daar gebeuren dit soort dingen niet! Na een aantal kraampjes te hebben bezocht en een heerlijke Green Curry van Thai zijn we alsnog naar het strand gegaan om hier de zonsondergang te bekijken. Vanwege de kater hebben we het stappen overgeslagen en zijn na een paar drankjes naar bed gegaan want de volgende ochtend ging onze tour naar Nimbin.

Om 10 uur werden we opgehaald door de Happy Couch met Fred als bestuurder. Fred is het typische geval hippie. Ongewassen dreadlocks, stinkende kleding en een goed gevoel voor humor. Met deze gegevens begon onze reis naar Nimbin, dit is een hippie dorp in de bergen waar je allerlei soort drugs kan kopen en kan zien hoe ze in die tijd leefde. We maakte een stop bij de waterval, dit was onze eerste waterval in Australie en was ook erg mooi. Na een tussenstop bij de watervallen vertrokken we naar Nimbin. We hadden vooraf al besloten om de Happy Cookies hier te proberen. Na een zenuwachtig heen en weer geloop hebben we 4 koekjes gekocht met zijn drieen. Dan heeft er uiteindelijk 1 genomen na veel twijfelen, de rest was voor Yalisa en mij. Nadat we de koekjes hadden gegeten zijn we naar onze bbq lunch gegaan, de koekjes zouden pas na een tijdje werken. Na onze worst en broodjes sloeg hij ineens als een bom in haha! Yalisa begon te lachen en zag allemaal gekke dingen, nog geen 3 minuten later had ook ik er last van. Voor 5 minuten hadden we de grootste lol, maar dan komt het omslag punt. Alles gaat tintelen en je wordt er ongeloofelijk moe van, zo moe dat je amper nog kan lopen. Wij weten tot op dit moment nog steeds niet wat er happy aan die koekjes is.. we zijn bij het hostel aangekomen om 4 uur en vervolgens tot half 9 compleet in coma gaan liggen. In ieder geval goed voor je nachtrust! 's Avonds zijn we naar de Cheeky Monkey's gegaan om de laatste avond van Dan te vieren die alvast naar Sydney reist. Na een aantal cider en wat dansjes op de tafels daar zijn we naar bed gegaan.

• 05 Februari 2013 - 19:22

Oma Gre:

Hallo meiden, het wordt tijd dat jullie thuis komen, anders passen jullie niet meer in het strakke Nederland. Maar dankzij jullie beleven wij ook nog wat met jullie smeuige verhalen. Heb hier het telf.nr van Joe in Sydney. heb hem gemaild of hij ruimte voor jullie had om te overnachten, maar zal morgen wel bericht krijgen. Anders misschien bij zijn moeder Anne Dutch. Hij vind het leuk jullie te ontmoeten, is altijd nog eens hier te komen. Zijn e.mail: joepdutch@hotmail.com telf nr. 0401855164
    Mochten jullie besluiten er heen te gaan doe hem dan vele groeten van Opa en mij, Geniet met volle teugen van de laatste 2 weken, Je kunt het misschien nooit meer over doen. Dikke kus Greetje.