Surfen in Byron Bay en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu Surfen in Byron Bay en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu

Surfen in Byron Bay en Sydney

Door: Arantxa

Blijf op de hoogte en volg Arantxa

12 Februari 2013 | Australië, Sydney

Als laatste uitje stond het surfen op de planning in Byron Bay. Om 11 uur werden we opgehaald in alle haast, dit viel niet prettig aangezien we best zenuwachtig waren. Nadat we een heel charmant shirt hadden aangedaan en een surfplank hadden gekregen zijn we het strand op gegaan. Als warming up moest je een aantal honderd meter naar het Light House rennen, gelukkig waren wij geen hardlopers en was het een grap. Het viel helaas wel op dat wij niet al te fanatiek waren met het rennen en de verschillende rek en strek oefeningen op het strand. Er werd letterlijk gezegd: You guys would suck in surfing, i can tell it right now. Na een aantal keer opgestaan te hebben op het strand mochten we de zee in en proberen een golf te pakken. Ze hadden van te voren al gezegd dat je de eerste les al op kon staan en echt kon surfen, maar dat geloofde wij natuurlijk niet. Maar geloof het of niet de eerste de beste golf stonden we allebei tot het einde op ons plankje! Na ongeveer 2 uur lang peddelen, lopen en ploeteren in de zee kregen we te horen dat ondanks de verwachtingen wij de beste 2 van de groep waren! Tsjaaa; die hadden ze niet aan zien komen;)!

's Avonds was het na een dutje weer tijd om te gaan stappen, voor de derde keer zijn we naar Cocomanga's gegaan om onze dans moves te showen. Na een complete fles malibu en een op tut sessie van 2 uur waren we er helemaal klaar voor! De rest van de avond hebben we vooral staan feesten, drankjes gedronken en onze laatste avond in Byron Bay gevierd. Het was namelijk de volgende dag tijd om eindelijk naar Sydney te gaan, de stad waar Australie toch wel om bekend staat.
Eerst zijn we die dag nog met de fiets naar het beroemde Light House en utizicht punt in Byron Bay te bekijken. Helaas zijn de wegen hier iets steiler dan in Nederland en dit resulteerde in een enorme spierpijn bij Yalisa hihi! Die zag ik op de helft zwetend en naar adem happend achter me op het fietsje. Het uitzicht was het wel waard. De meeste toeristen doen ook voldoende zonnebrand op bij een dergelijke tour van toch wel een aantal minuten. Wij helaas niet... Vuurrood en verdampt zaten we 's avonds in de bus..
Na een 14 uur lange busreis, 14 verschillende poses op 2 stoelen in de bus en 14 jurkjes passen in de eerste kleding winkel gingen we op zoek naar ons hostel. Wonder boven wonder wisten we allebei de naam niet meer, maar wisten we wel naar Kings Cross te komen met de trein( en dat in 1 keer goed)! De iphone van Yalisa was leeg.. Hiermee hadden we een foto van de gegevens van ons hostel gemaakt, erg handig weer hihi. Gelukkig mochten we hem opladen in een mannen kapper waar we allebei in pyjama aankwamen. Maar uiteindelijk hadden we het hostel gevonden. Om 1 uur hadden we een afspraak met verre neef Joe, maar helaas ging het inchecken niet vlot en moesten we stiekem douchen en het hostel uit sluipen. En toen Sydney in!!! Allereerst zijn we begonnen bij Darlin Harbour, hier hebben we wat gedronken en zijn we Sea Life in gegaan. Na 2 uur lang haaien, schildpadden, tropische vissen en quiz vragen te hebben bekeken stonden we buiten met een leuk souveniertje. Een fotoboekje van ons 3en in hele charmante poses. Daarna was het tijd om de twee toch wel meest bekende plaatsen in Sydney te bekijken. Het Opera Hous en de Harbour Bridge. Op dat moment heb je echt pas het gevoel dat je in Australie staat en je in Sydney bent! Na al dat gewandel zijn we ergens wat gaan eten bij Kings Cross en op tijd het bedje in gedoken, want de volgende dag was het tijd voor Wild Life en Manly.

Om 8 uur ging de wekker en zijn we gaan ontbijten, douchen en wandelen naar Circular Quay. Hier hadden we afgesproken met Daniel met wie we de laatste dag gingen door brengen. Na een uur lang wandelen kwamen we aan bij Wild Life Sydney Zoo en konden we eindelijk kangaroo's en koala's zien!! De Zoo resulteerde ook in een aantal leuke kiekjes; een slang om onze nek ( althans alleen om die van Yalisa en mij want Daniel was te bang) en een fotoshoot met de koala's. Na de dierentuin stond het verre Nederlandse familiebezoek op het programma onder leiding van verre neef Joe. Met de ferry zijn we naar Manly gereisd waarbij je een super mooi uitzicht over Sydney had. Daar stond Joe ons op te wachten en heeft ons meegenomen naar zijn moeder en zussen. Na een enorm stuk Pavlova taart was het tijd om sportief te doen (al wisten wij dat toen nog niet). We gingen naar een strand waarbij je een enorme berg op moest om bij een light house te komen. De familie was hier duidelijk meer aan gewend dan wij met z'n 3en, op de helft zagen we Daniel zwetend en hijgend achter ons en moeder der familie huppelend voor ons haha! Mooi contrast. Maar eerlijk is eerlijk het uitzicht was het absoluut waard! Wonder boven wonder had Yalisa gewoon GEEN spierpijn, ja we worden er beter in! Na deze volle dag was het tijd om afscheid te nemen van neef Joe en om nog een hapje en een drankje te doen met Dan. Na een thee en een heerlijke scone hebben we een emotioneel afscheid met Dan overleefd en zijn we terug gegaan naar ons hostel. Dan vloog de volgende dag naar huis:)!