Sydney en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu Sydney en Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arantxa Stam - WaarBenJij.nu

Sydney en Melbourne

Door: Arantxa

Blijf op de hoogte en volg Arantxa

18 Februari 2013 | Australië, Melbourne

Na het afscheid van Dan was het tijd om onze sight seeing tour voort te zetten! Dit betekende vroeg opstaan, ontbijten en de trein nemen naar de Blie Mountains.. Er was wel bewolking, maar absoluut niet koud dus trokken we ons leukste zomer jurkje aan voor de tour! Na dik 2 uur in de trein te hebben gezeten werd het buiten alleen maar mistiger en grauwer.. Tot het punt dat we eigenlijk de weg naast het spoor niet meer zagen. Wij stapten uit om de hop on hop off bus te zoeken en zagen dat alle mensen voorbereid waren op de enorme kou, het was namelijk 10 graden.. Na een broodje te hebben gegeten onder het genot van een koude chocomelk zijn we terug naar Sydney gegaan.. Er was door de dichte mist geen uitzicht! Echt typisch iets voor ons om bij zo'n ondernemimg niet het weer te checken! Eenmaal beneden zijn we naar het hostel.gegaan en hebben film gekeken, erg toeristisch deze dag dus;)! De volgende dag zijn we toch maar weer vroeg opgestaan om uit te checken en van onze laatste dag in Sydney te genieten.. Eerst zijn we naar het Wesyfield einkelcentrum gegaan om Sydney vanuit de Eye Tower te nekijken, ondanks de bewolking een super mooi uitzicht! Daarna zijn we naar de Harbour Bridge gewandeld en hebben het Opera House nog eens bezichtigt! Na deze hotspots zijn we door de Botanical Gardens gelopen om nog wat foto's te maken van de Bridge en Opera House samen! Na een flinke wandslimg kwamen we in een kunstgalerij en bij een kerk terecht, dit waren de laatste dingen die we wilde zien.. Nu was er nog 1 plaats namelijk Bondi Beach! Dit was een kleine tegenvaller, niet alleen doir het weer maar ook omdat er niet veel om het strand heen gebeurde.. Dus na een masltijd terug gegaan naar het hostel om de nachtbus naar Melbourne te nemen!

De nachtbus is natuurlijk weer een verhaal apart.. Het begon aardig, er waren genoeg plaatsen voor een dubbele stoel, dus ruimte zat.. Maar bij de laatste stop stormde de bus vol en zaten we opgekropt in de bus zij aan zij! Wally de Walrus zat schuin tegenover ons en wat edn entertainment is dat zeg! Die lag te draaien en zuchten, maar wat ze pok deed het paste gewoon niet! Na een helse rit van 7 uur hadden we eindelijk eetpauze en dat hebben we ook maar gedaan! Zak chips, chocolade reep en een curly wurly rijker begonnen we aan de tweede helft! Gelukkig lukte het slapen toen enigzins, alleen kreeg ik een kleime aanvaring met Wally die 3 keer naar de wc ging en me daarom wakker maakte.. Ik heb vriendelijk gezegd dat ze gwn niet door het gangpad paste..

Eindelijk aangekomen in Melbourne hebben we de tram naar St Kilda gepakt om daar de haven te bekijken, het strand en ook de binnekant van onzs ogen! Die avond zijn we vroeg gaan slapen om de volgende ochtend het centrum van Melbourne in te gaan! Erg leuke stad met leuke einkeltjes, dit konden we natuurlijk niet overslaan. Om de dag af te sluiten zijn we ook weer naar het strand gegaan en bij terugkomst in het hostel kreeg ik een valentijnscadeautje! Wie had dat gedacht aan de andere kant van de wereld:)! Ook die avond hebben we in onze buurt en hostel doorgebracht, want de derde dag was ook gelijk de laatste! 'sochtends nog even naar het strand en smiddags de stad weer in voor een klein festival! Na de optut sessie kwamen we rond 5 uur in de stad, eerst een mooie wandeling langs de rivier gemaakt om bij het winkelcentrum te komen! Alles was in de sale en hier hebben we gebruik van gemaakt.

• 18 Februari 2013 - 16:57

Leo:

Weer op weg naar huis:
    Kuala Lumpur Int'l (WMKK / KUL)
    Terminal M
    Schiphol (EHAM / AMS)
    23:45 MYT
    05:55 CET
    Duur: 13 uur 10 minuten
    maandag, 18 februari 2013
    status Gepland
    Vliegtuig Boeing 777-200 (tweemotorige jet)
    Snelheid Ingediend: 432 kts (grafiek)